۱۳۸۹ آبان ۱۲, چهارشنبه

مهلت يك‌هفته‌اى مجلس به وزير بهداشت براى لغو دستور انحلال دانشگاه علوم‌پزشكى ايران

ايلنا
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراى اسلامي،گفت: تجربه آزمون دستيارى و مشكلاتى كه براى آن به‌وجود آمد و بحث انحلال دوباره پرونده قديمى جداسازى و منفك شدن آموزش پزشكى از وزارت بهداشت و واگذارى دوباره آن به وزارت علوم در كميسيون آموزش باز شده است.
على عباسپور تهرانى رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراى اسلامى در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به جلسه روز گذشته كميسيون بهداشت و كميسيون آموزش و تحقيقات با وزير بهداشت در مورد انحلال دانشگاه و نتايج آن گفت: در جلسه روز گذشته اعضا در ابتدا به ترتيب نظرات خود را در رابطه با انحلال اين دانشگاه اعلام كردند و پس از آن نيز وزير بهداشت دلايل اين اقدام را مطرح كرد كه در اكثر مواقع نتوانست نمايندگان را قانع كند.
وى افزود: در اين جلسه اكثر اعضا به وزير بهداشت پيشنهاد لغو اين دستور دادند مسوولان وزارت بهداشت اعلام كردند كه پس از بررسى هفته آينده نتيجه دقيق اين بحث را مطرح مي‌كند.
او با تاكيد بر اينكه وزارت بهداشت يك هفته از مجلس شوراى اسلامى زمان خواسته است،گفت: استدلال مسوولان وزارت بهداشت بر اين اساس است كه اين دانشگاه با دانشگاه‌هاى علوم پزشكى به صورت موازى فعاليت مي‌كرده است كه براى جلوگيرى از موازى كاري‌ها در بحث آموزش و پزشكى و كاهش هزينه‌ها اقدام به انحلال اين دانشگاه كرده‌اند كه هم از نظر قانون و هم از نظر منطقى اين اقدام نادرست است و مجلس نيز پيگير لغو اين دستور است.
وى تاكيد كرد: تجربه آزمون دستيارى و مشكلاتى كه براى آن بوجود آمد و بحث انحلال دوباره پرونده قديمى جداسازى و منفك شدن آموزش پزشكى از وزارت بهداشت و واگذارى دوباره آن به وزارت علوم در كميسيون آموزش باز شده است.  

هیچ نظری موجود نیست: