۱۳۸۹ آذر ۲۰, شنبه

آمادگی برای عملیات هایی از آن سوی عراق و افغانستان علیه ایران


ارژنگی در پایان تصریح كرد: با استفاده از این رادار می‌توانیم به عنوان مثال هر هواپیمایی كه از آن سوی قطر و یا افغانستان پرواز خود را آغاز می‌كند، رصد كرده تا در صورتی كه قصد انجام عملیات در ایران را داشته باشد، با آن مقابله كنیم.

معاون قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: با استفاده از رادارهای جدید 3000 كیلومتری می‌توانیم برای مثال هر هواپیمایی كه از آن سوی قطر و یا افغانستان پرواز خود را آغاز می‌كند، رصد كرده تا در صورتی‌كه قصد انجام عملیات در ایران را داشته باشد، با آن مقابله كنیم.
امیر حمید ارژنگی معاون ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در گفتگو با  فارس، با اشاره به نسل جدید رادارهای پدافند كه 3000 كیلومتر برد دارند، گفت: اقدامات زیر ساختی و مكان‌یابی این رادارها صورت گرفته است و مراحل پایانی آماده‌سازی این سامانه‌ها در حال انجام است و بزودی در مدار عملیاتی قرار خواهند گرفت.

ارژنگی در ادامه تصریح كرد: براساس مكان‌یابی و پلان عملیاتی، تعداد كافی از این سامانه در محل‌های عملیاتی مستقر خواهد شد و از نظر تعداد مشكلی نخواهیم داشت.

معاون ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) همچنین با اشاره به برد این سامانه‌ها اظهار داشت: علاوه بر برد 3000 كیلومتری، این رادارها از نظر سقف ارتفاع نیز متناسب با نیاز پدافند قابل تغییر است و هیچ مشكلی در خصوص سقف ارتفاعی این سامانه‌ها نداریم.

وی با بیان اینكه بیشترین تاثیر این سامانه، ردیابی اشیاء پرنده در فاصله دور است، گفت: وقتی این رادارها با سامانه‌های دیگر تجمیع می‌شود، به راحتی می‌توانیم نقطه‌یابی كنیم.

ارژنگی در پایان تصریح كرد: با استفاده از این رادار می‌توانیم به عنوان مثال هر هواپیمایی كه از آن سوی قطر و یا افغانستان پرواز خود را آغاز می‌كند، رصد كرده تا در صورتی كه قصد انجام عملیات در ایران را داشته باشد، با آن مقابله كنیم

هیچ نظری موجود نیست: