۱۳۸۹ آبان ۱۲, چهارشنبه

دادستان سابق تهران و متهم اول پرونده کهريزک، بار ديگر آفتابی شد

کلمه
يک روز پس از آنکه محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاييه از احتمال صدور کيفرخواست برای سعيد مرتضوی دادستان پيشين تهران خبر داد، مرتضوی پس از مدت‌ها در يک جلسه عمومی ظاهر شد و به عنوان مشاور احمدی نژاد و رئيس ستاد مبارزه با قاچاق، به سخنرانی پرداخت.


به گزارش کلمه، سعيد مرتضوي، دادستان سابق تهران، که پس از عزل از سمت قضايی خود، به ندرت در محافل عمومی حضور مي‌يابد، روز سه شنبه بار ديگر در يک جلسه عمومی با حضور خبرنگاران حضور يافت.

اين حضور معنادار رسانه‌اي، يک روز پس از آن انجام مي‌شود که دادستان کل کشور و سخنگوی دستگاه قضايي، ادعای حيدری فرد، معاون سابق مرتضوي، مبنی بر صدور قرار منع تعقيب برای سه قاضی متهم در پرونده کهريزک را تکذيب کرد.

محسنی اژه‌ای گفت: پرونده سعيد مرتضوی درباره مسائل مربوط به بازداشگاه کهريزک، در مرحله رسيدگی مقدماتی است و هنوز منجر به صدور کيفرخواست يا تبرئه وی نشده است.

پيش از اين، حيدری فرد ديگر قاضی متهم در پرونده کهريزک ادعا کرده بود که در اين پرونده برای خود او، مرتضوی و حداد، قرار منع تعقيب صادر شده است.

مرتضوی که به عنوان متهم رديف اول پرونده کهريزک شناخته مي‌شود، به گفته خانواده شهدای کهريزک، دستور غيرقانونی انتقال بازداشت شدگان به اين بازداشتگاه را صادر کرده است.

در گزارش کميته مجلس نيز نام او به عنوان متهم اول جنايات کهريزک، مطرح شده بود.

مرتضوی سال گذشته، به خاطر اين اتهام، از دادستانی تهران برکنار شد. اما احمدی نژاد او را به عنوان مشاور خود و رئيس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب کرد.

دادستان سابق تهران، بعدازظهر سه شنبه در جلسه کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان حضور يافت و طبق گزارش ايرنا، از آماده‌سازی لايحه جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز با رويکرد توجه به جرايم سازمان يافته و باندی و مجرمين کلان، خبر داد. وی همچنين از به حداقل رسيدن قاچاق در استان کردستان خبر داد.

هیچ نظری موجود نیست: