۱۳۸۹ آبان ۲۴, دوشنبه

جنتی خواستار ندادن مرخصی به زندانیان سیاسی شد


احمد جنتی خطیب دبیر شورای نگهبان قانون اساسی ایران در خطبه های نماز جمعه 12-11-2010 تهران خواستار دستگیری مخالفان سیاسی که هنوز دستگیر نشده اند و همچنین ندادن مرخصی به زندانیان سیاسی شد.

پس از انتخابات ریاست جمهوری جنجال برانگیز سال گذشته ایران، صدها نفر از معترضان به نتایج انتخابات که محمود احمدی نژاد را پیروز اعلام کرد دستگیر شدند.

شمار زیادی از دستگیر شدگان اعضای احزاب اصلاح طلب، روزنامه نگاران و فعالان سیاسی هستند. اصلاح طلبان معتقدند که در انتخابات تقلب سازماندهی شده و گسترده روی داده است. شماری از دستگیر شدگان در دوره مرخصی خود با رهبران اصلاح طلب دیدار کرده و از فشارهای اعمال شده در زندان بر آن ها سخن گفته اند.
 

به گزارش خبر گزاری دانشجویان ایران "ایسنا" احمد جنتی گفت: "مرخصي دادن به زندانيان كار بدي نيست اما نه به آن‌كه مرخصي بگيرد و توطئه و يا فرار كند."
او در این باره افزود: "برخي هياهو راه مي ‌اندازند تا يك فرد كه به زندان افتاده آزاد شود، وقتي براي او وثيقه مي گذارند برخي از آن‌ ها باهم جلسه مي‌گذارند و برنامه ‌هاي خود را تنظيم مي‌كنند و كارهاي خود را ادامه مي‌دهند. اين درست است كه يك زنداني كه محكوم شده و در فتنه نقش داشته است، باز هم كارهاي خود را دنبال كند و به دنبال كار خودش باشد؟ نبايد به اين‌ها مرخصي داد."

اصولگرایان هوادار حاکمیت ایران به اعتراض های شکل گرفته علیه نتایج انتخابات "فتنه" می گویند.

دستگیری دیگر مخالفان

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی ایران خواستار بر خورد با کسانی شد که هنوز دستگیر نشده اند و در این باره گفت: "اين را بايد جدي بگيريم، اگر اين ‌ها به ايران آمدند بايد دستگير شوند. درباره بعضي از اين ‌ها پيش‌تر بچه‌هاي اطلاعات پيش من مي‌آمدند و ناراحت بودند از اين‌كه اين فرد فسادهاي گوناگون دارد و جرات ندارند عليه او دم بزنند. حالا بحمدلله طوري شده كه امنيت از اين فرد گرفته شده است."

انتقاد از نمایندگان مجلس

احمد جنتی با انتقاد از برخي نمايندگان مجلس گفت: "دستگاه نظارت وظيفه ‌اش نظارت است، چشم تيزبين نظارت ما در همه جا كار مي‌كند. شنيده‌ام نمايندگان وزيري را مي‌خواهند و از او چيزي مي‌خواهند و قبول نمي‌كند و او را تهديد به استيضاح مي‌كنند. اين درست نيست، آقايان نماينده عزيز كه صبح تا شب فعاليت مي‌كنيد، مبادا چند نفر پيدا شوند كه اجر همه شما را ضايع كنند."

خشنودی از نخست وزیری مالکی در عراق

جنتی در بخش ديگري از سخنانش با ابراز خشنودي از انتخاب مجدد نوری مالکی به عنوان نخست وزیر عراق گفت: "خدا خواسته و مردم كشور عراق بصيرت خود را نشان دادند و علي‌رغم فشار آمريكا به كوري چشم آمريكا و اسراييل و پادوهاي اسراييل در منطقه و برخي كشورهاي عربي حالا فعلا آقاي نوري مالكي انتخاب شدند و بناست كه هيات خو درا معرفي كند. اين توافق تقريبا به طور عادلانه بود هر گروه سهم خود را داشت. اين براي ما جاي خوشحالي دارد، خدا شر دشمنان خارج و داخل مردم عراق را از سرشان كوتاه كند."

هیچ نظری موجود نیست: