۱۳۸۹ آبان ۲۴, دوشنبه

دادستان اسبق ایران از دستگیری قریب الوقوع سران معترضان خبر داد

عبد النبی نمازی دادستان اسبق جمهوری اسلامی ایران، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری، با متهم کردن سران معترضان ایران به ارتباط با کشورهای خارجی، از دستگیری قریب الوقوع آن ها خبر داد.

میر حسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایران و محمد خاتمی رئیس جمهور سابق این کشور، سران معترضان ایران به شمار می آیند. 

پس از انتخابات ریاست جمهوری، شمار زیادی از معترضان از جمله اعضای ارشد و فعالان اصلاح طلب که معتقد به تقلب در نتایج انتخابات هستند، دستگیر شدند.

 

پیش از این عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران امروز رهبران معترضان به نتايج انتخابات رياست جمهوري را تهديد كرد كه پرونده آنها تشکیل شده و در انتظار محاکمه باشند.

همچنین در هفدهمین نمایشگاه بین المللی "مطبوعات و رسانه" های تهران اصولگرایان هودار دولت محمود احمدی نژاد غرفه هایی را برای حملات تبلیغاتی علیه میر حسین موسوی و مهدی کروبی و جمع آوری امضا برای محاکمه آن ها ایجاد کرده بودند. 

عبدالنبی نمازی، دادستان اسبق ایران در گفتگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد: "دستگیری سران فتنه نزدیک است و به‌ زودی محقق می‌شود."

اصولگرایان ایران به سران معترضان "سران فتنه" می گویند. 

نمازی همچنین مدعی شد که "اسناد ارتباط سران فتنه با کشورهای اروپائی و آمریکا موجود است". او در این خصوص افزود:"با انتشار آن به مرور زمان و بر اساس مصالح ملی، معلوم خواهد شد چه خیانت عظیمی در پشت پرده آشوب‌های سال گذشته وجود داشته است".

هیچ نظری موجود نیست: