۱۳۸۹ آذر ۲۱, یکشنبه

پيشنهاد حذف وزارت آموزش و پرورش و تاسيس وزارتخانه امر به معروف و نهى از منكر

مجلس در 14 آذر مصوبه كاهش وزارتخانه های دولت را تصويب كرد كه براساس آن احتمال ادغام وزارتخانه های علوم و آموزش پرورش مطرح شده بود. و وزير آموزش و پرورش روز بعد پيشنهاد ادغام وزارتخانه های آموزش و پرورش و نفت را ارائه نمود. و اينک طرح ايجاد وزارتخانه امر به معروف و نهى از منكر مطرح ميگردد.



فارس
مديركل اعزام مبلغ سازمان اوقاف‌:
وزارتخانه امر به معروف و نهى از منكر تأسيس شود

خبرگزارى فارس: مديركل اعزام مبلغ و امور دينى سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: ارگان‌هايى كه در زمينه تبليغ و ارشاد فعاليت مي‌كنند لازم است ادغام شده و به وزارتخانه‌اى در زمينه امر به معروف و نهى از منكر تبديل شوند.

حجت‌الاسلام جلال رضوي‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهميت امر به معروف و نهى از منكر اظهار داشت: بحث امر به معروف و نهى از منكر يكى از حركت‌هاى ائمه معصومان (ع) در مسير هدفمند كردن ايمان است.
وى خاطرنشان كرد: امام خمينى (ره) با امر به معروف و نهى از منكر انقلاب را به وجود آورده و جايگاه معروفات را در جامعه احيا كردند.
مديركل اعزام مبلغ و امور دينى سازمان اوقاف و امور خيريه كشور تصريح كرد: شهداى امر به معروف و نهى از منكر فراوانى در جامعه وجود دارد و دشمن اين موضوع را پيگيرى مي‌كند كه معروف‌ها در جامعه اسلامى اجرا نشود تا انسانيت و ارزش‌هاى والاى اسلامى از بين برود.
‌رضوي‌مهر با بيان اينكه اكسيژن ايمان امر به معروف و نهى از منكر است، گفت: اين دو فريضه مهم سند حقيقى انسان‌ها را به آنها عرضه مي‌كند.
وى خاطرنشان كرد: اگر در جامعه امر به معروف و نهى از منكر اجرا نشود، آن جامعه در سراشيبى سقوط قرار مي‌گيرد و جامعه خواستار سعادت بايد به اجراى معروف‌ها پرداخته و از منكرها پرهيز و دورى كند.
مديركل اعزام مبلغ و امور دينى سازمان اوقاف و امور خيريه كشور با تاكيد بر تاسيس وزارتخانه امر به معروف و نهى از منكر عنوان داشت: نهادها و ارگان‌هايى كه در زمينه تبليغ و ارشاد فعاليت مي‌كنند لازم است ادغام شده و به وزارتخانه‌اى در زمينه امر به معروف و نهى از منكر تبديل شوند.
‌رضوي‌مهر با بيان اينكه انقلاب به الگوى نمونه و مثال‌زدنى براى مسلمانان تبديل شده است، خاطرنشان كرد: بايد به اين امر واقف بود كه امر به معروف و نهى از منكر از حياتي‌ترين نيازهاى جامعه است و انقلاب ايران نيز در پرتو امر به معروف و نهى از منكر به اين جايگاه رسيده است.
وى تصريح كرد: رهبر عظيم الشأن انقلاب با امر به معروف و نهى از منكر جامعه را از فتنه 88 نجات داد و توانستيم در مسير صراط مستقيم قرار گيريم.
مديركل اعزام مبلغ و امور دينى سازمان اوقاف و امور خيريه كشور بيان داشت: اين فريضه مهم به انقلابى كه مي‌رفت از حركت باز بماند، سرعت بخشيد و فتنه‌گرانى كه طبل منكرات مي‌كوبيدند، مي‌خواستند ريشه معروف را در جامعه از بين برده و جامعه را از معروف جدا كنند، رسوا كرد.
‌رضوي‌مهر تاكيد كرد: براى پيگيرى و پژوهش بيشتر در زمينه اين فريضه الهى بايد در مقاطع مختلف تحصيلى درس امر به معروف و نهى از منكر تدريس شود و موضوعات پايان‌نامه‌ها در دانشگاه‌ها به اين موضوع اختصاص پيدا كند.
وى خاطرنشان كرد: امر به معروف و نهى از منكر جامعه را واكسينه كرده و به جامعه مصونيت بخشيده و جامعه از عوامل آسيب‌زا دور مي‌كند تا در هنگام مناسب به كمال و رشد برسد.
مديركل اعزام مبلغ و امور دينى سازمان اوقاف و امور خيريه كشور با بيان اينكه همه ملت‌ها و دولت‌ها به اين فريضه مهم نيازمند هستند، اظهار داشت: فردى وجود ندارد كه به اين فريضه نياز نداشته باشد و تنها ائمه اطهار (ع) به دليل معصوميت بي‌نياز از امر به معروف و نهى از منكر هستند.
‌رضوي‌مهر در پايان تصريح كرد: ابا عبدالله الحسين (ع) شهيد امر به معروف و نهى از منكر هستند و در جامعه آن دوران معروفان در يك جبهه و منكران در جبهه‌اى ديگر در برابر يكديگر ايستادند.

هیچ نظری موجود نیست: