۱۳۸۹ آذر ۴, پنجشنبه

در آستانه 16 آذر ربودن مردم توسط مامورين وزارت اطلاعات شدت يافته است

بنابه گزارشات رسيده به " فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" مامورين وازارت اطلاعات به منازل آقايان روحی و ميبودی يورش بردند و آنها را ربوده و به نقطۀ نلمعلومی منتقل کردند.
روز دوشنبه 24 آبان ماه حوالی ساعت 11:00 مامورين وزارت اطلاعات به محل کسب آقای حميد ميبودی 37 ساله يورش بردند آنها بخاطر نفرت عميق مردم خود را مامورين اداره ماليات معرفی کردند و به جمعيتی که تجمع کرده بودند به دروغ می گفتند بخاطر پرداخت ننمودن ماايات وی را دستگير کرده اند. مامورين اطلاعاتی آقای ميبودی را برای بازرسی و ضبط وسايل شخصی اش به منزلشان منتقل کردند. برخورد مامورين وزارت اطلاعات هنگام يورش به منزل وحشيانه و غير انسانی بود اين يورش در حالی صورت می گيرد که همسر آقای ميبدی روزهای آخر بارداريش را طی می کند و همچنين فرزند 3 ساله آقای ميبدی که شاهد يورش وحشيانه بود دچار لکنت زبان شده است.

وقتی که همسر آقای ميبودی به آنها گفت: من روزهای آخربارداريم را می گذارانم چرا همسرم را بازداشت می کنيد مامورين وزارت اطلاعات به او پاسخ دادند: روزانه در عراق چندين زن باردار کشته می شوند شما هم مثل آنها.
مامورين وزارت اطلاعات پس از مدتی بازرسی وسايل شخصی خانواده از جمله؛ فيلمهای خانوادگي،کامپيوتر،لپ تاپ مدارک شناسايی (کارت شناسايي،پاسپورت و..)،دفترچه تلفن و ريسور ماهواره را با خود بردند.
همان روز حوالی ساعت 17:00 به منزل آقای الله وردی روحی 62 ساله پدر همسر آقای ميبدی يورش بردند و او را دستگير کردند. مامورين وزارت اطلاعات اقدام به بازرسی وحشيانه منزل وی نمودند و اين بازرسی تا مدتی طولانی ادامه داشت.آنها پس از بازرسی اقدام به جمع آوری بعضی از وسايل شخصی آنها نمودند که از جملۀ آن؛ دفترچه تلفن،کيس کامپيوتر،تلفن همراه،مدارک شناسايی (کارت شناسايي،شناسنامه و پاسپورت)،قابهای عکس فرزندانش و ريسور ماهواره را با خود بردند . آنها سپس اقدام به تخريب بشقاب گيرنده ماهواره نمودند.
آقای روحی از ناراحتيهای حاد جسمی مانند؛ پروستات وناراحتی قلبی رنج می برد و تحت درمان قرار داشت.همچنين همسر ايشان بر بستر بيماری قرار دارد و تنها پرستار او بود.
علت دستگير آنها را به خانواده هايشان اعلام نکرده اند و گفته می شود به صرف اينکه فرزندان آقای روحی در قرارگاه اشرف در عراق هستند او را دستگير کرده اند.
از زمان دستگيری تاکنون هيچ خبری از وضعيت و شرايط و محل بازداشت او در دست نيست.
خانواده روحی تا به حال چنيدن بار به دادستانی کرج،دادگاه انقلاب و اداره اطلاعات مراجعه کرده اند ولی تاکنون به آنها پاسخی مشخصی داد نشده است. اين خانواده در ناراحتی فزاينده ای بسر می برند.
دراين دو يورش 4 نفر از مامورين وزارت اطلاعات مستقيما شرکت داشتند. يورش ،دستگيری و شکنجۀ دستگير شدگان به دستور فردی بنام محبی يکی از مسئولين وزارت اطلاعات در کرج و از بازجويان بند سپاه شکنجه گاه وزارت اطلاعات می باشد.اين فرد دستور دستگيريهای فعالين کارگري،دانشجويي،سياسي،زنان،دراويش و خانواده ها را صادر می کند و خود اکثرا در اين يورشها شرکت دارد.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران ،يورش مامورين وزارت اطلاعات به محل کارو منازل و ربودن افراد مسن و بيمار را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر و ساير مراجع بين المللی خواستار اقدامات عملی برای پايان دادن به جنايت عليه بشريت توسط رژيم ولی فقيه علی خامنه ای در ايران است.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران

هیچ نظری موجود نیست: