۱۳۸۹ مرداد ۲۸, پنجشنبه

در استادیوم هورسنس دانمارک: ناگهان همه جا سبز شد - U2

اين گروه ۴ نفره پس از کودتای انتخاباتی ۲۲ خرداد، جزو اولين گروه های هنری سراسر جهان بود که به حمايت از جنبش سبز پرداخت. با اين حال در کنسرت دانمارک، کسی توقع نداشت که يادی از جنبش آزادی خواهی ملت ايران شود.


خبرنگاران سبز/ فرهنگ و هنر/ بین‌الملل:
 گروه U2 در استاديوم هورسنس دانمارک، باز هم ندای آزادی خواهی ملت ايران را فرياد زد. وبگاه انقلاب با دادن گزارش کوتاهی از این رویداد خبر از خوشنودی و شگفت‌زدگی حاضران می‌دهد.

اين گروه ۴ نفره پس از کودتای انتخاباتی ۲۲ خرداد، جزو اولين گروه های هنری سراسر جهان بود که به حمايت از جنبش سبز پرداخت. با اين حال در کنسرت دانمارک، کسی توقع نداشت که باز هم يادی از جنبش آزادی خواهی ملت ايران شود.  اما اواسط کنسرت ناگهان رقص نورها و انفجار رنگ ها فرونشست و سرتاسر ورزشگاه، به صورت ثابت و بدون تغيير، کاملاً سبز شد.

بلافاصله، تصاوير فراموش نشدنی اعتراضات مردم ايران، در بک گراند عظيم صحنه، با اشعاری به زبان فارسی درج شد.

پل ديويد هيوسون ملقب به "بونو"، اين بار آهنگ "شنبه خونين" را روی تصاوير مبارزات ملت ايران اجرا کرد. آن هم در شرايطی که امثال عليرضا افتخاری، احمدی نژاد را در آغوش می‌فشارند و در توجيه اين هماغوشی، از انجام مصاحبه با فارس نيوز هم گريزان نيستند.

پس از تشويق کم نظير مردم، اين گروه محبوب عرصه موسيقی راک، آهنگی را هم به "آنگ سان سوچی" برنده جايزه صلح نوبل و رهبر مخالفان در کشور برمه (ميانمار) تقديم کرد.

بخش آخر اجرای سياسی اين گروه، سخنرانی مشهور نلسون ماندلا عليه نژاد پرستی بود.

اين گروه پرطرفدار راک آلترناتيو، در ادامه تور اروپايی اش به هلسينکی می رود. مسکو، وين، آتن، استانبول، زوريخ، مونيخ، پاريس، بروکسل، سويا و ... مقصدهای بعدی این گروه در ادامه تور عظيم اروپايی آنهاست.

هیچ نظری موجود نیست: