۱۳۸۹ خرداد ۲۶, چهارشنبه

پشت پرده‌ بیانیه‌ مشترک موسوی-کروبی و خنثی شدن نقشه‌ی شوم کودتاچیان



اختصاصی "خبرنگاران سبز": در حالی که کنش‌گران جنبش سبز برای برپایی راه‌پیمایی مجوزدار و میلیونی در ۲۲ خرداد خود را آماده می‌کردند ناگهان بیانیه‌ مشترکی از سوی میرحسین موسوی و مهدی کروبی مبنی بر انجام نشدن راه‌پیمایی پیش‌بینی شده انتشار پیدا کرد. گرچه با توجه به سابقه شهامت و تدبیر این دو رهبر جنبش سبز آشکار بود که این بیانیه با در نظر گرفتن تمام جوانب صادر شده است ولی بزودی پرسش‌ها و گاه انتقاد‌هایی از جانب برخی کنش‌گران سبز بیان شد (بگذریم که فرصت طلبانی که می‌کوشند از هر فرصتی استفاده کنند تا به همبستگی جنبش سبز آسیب برسانند نیز صدای خود را در میان این پرسش‌ها پنهان کردند). "خبرنگاران سبز" با دسترسی به برخی اطلاعات و برای آگاهی مردم شریف به  گوشه‌ای از پشت پرده‌هایی که احتمالا منجر به صدور این بیانیه شده است اشاره می‌کند. 

بر پایه‌ی این اطلاعات، وحشت حکومت از یک راه‌پیمایی بزرگ همچون راه‌پیمایی 25 خرداد سال گذشته باعث شده بود که شخص علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در فرمانی خواستار شدیدترین سرکوب‌ها در روز ۲۲ خرداد برای "ختم غائله" بشود. همچنین فرماندهان سپاهی نیروهای سرکوبگر در پیام‌هایی به موسوی و کروبی با اشاره به وقایع عاشورا اعلام می‌کنند که برداشت آنها از راه‌پیمایی ۲۲ خرداد این است که سبزها قصد به سقوط کشاندن پایتخت را دارند و برخورد آنها با سبزها بر همین اساس شدید خواهد بود. گزارش تکمیلی دیگری در تایید این عزم نیروهای امنیتی حاکی است که برای به کنترل گرفتن نظامی پایتخت در پنج مرکز (قرارگاه افسریه،‌ دو قرارگاه در جاده‌ کرج،‌ کمپ علمیاتی در اتوبان شهید بابایی، و پایگاه عملیاتی در حوزه خیابان دانشگاه جنگ (در منطقه‌ غربی میدان‌های پاستور و امام خمینی) تجمیع فوق العاده‌ی سلاح و نیرو صورت گرفته بود. 

به نظر می‌رسد که جمله‌ی «اخبار رسیده از سازماندهی مجدد افراطیون و سرکوبگران در جهت یورش به مردم بی دفاع و مظلوم» که در متن بیانیه‌ی رهبران جنبش آمده و درخواست انجام نشدن راه‌پیمایی مجوزدار پیش‌بینی شده با توجه به این عزم وحشیانه کودتاگران و احساس مسئولیت رهبران در برابر جان مردم صورت گرفته باشد تا باز هم شاهد باشیم که رهبران سبز حاضر نیستند جان انسان‌ها را هیچ بینگارند و با قیمت جان انسان‌ها با رقیب مقابله کنند. برای جنبش سبز انسان‌ها سنگر نیستند و دارای کرامت و ارزشند.

طرفه آنکه تحولات بعدی نشان داد که جنبش سبز با هوشیاری تمام ضمن پرهیز از یک فاجعه‌ی انسانی روز ۲۲ خرداد را تبدیل به یک پیروزی بزرگ کرد طوری که پس از 24 ساعت از این پیروزی و هوشیاری، نیروهای عصبانی و عصبی کودتاچی با حمله به مهدی کروبی و ماشین حامل او در قم و با حمله به بیوت آیات عظام منتظری و صانعی که به فرمان و در حاشیه‌ی سفر محرمانه‌ی علی خامنه‌ای به قم صورت گرفت نهایت استیصال و شکست‌خوردگی‌اشان را به نمایش گذاشتند.

هیچ نظری موجود نیست: