۱۳۸۹ خرداد ۲۲, شنبه

22خرداد.توضيح سايت کلمه «نزديک به موسوی» در مورد بيانيه لغو راهپيمايی:دولت در صدد ماجراجويی است.

کلمه
اخبار واصله نشان از آن دارد که دولت نامشروع با توجه به شکست های پی در پی در عرصه های مختلف داخلی و متاسفانه بين المللي، از جمله افشای چهره ی رياکارانه ی آنها در برخورد با امام امت و رهبر کبير انقلاب، جسارت به يادگار آن عزير بزرگوار در ۱۴ خرداد، تصويب قطعنامه جديد سازمان ملل متحد که اصولا مديون سياستهای ماجراجويانه دولت است و اطمينان از زنده بودن جنبش سبز مردم ايران و عزم راسخ مردم برای شرکت ميليونی در راهپيمايی سکوت پيش بينی شده برای ۲۲ خرداد در صدد حادثه آفرينی و ماجرا جويی های جديد در صحنه های داخلی و بين المللی است تا بار ديگر با انحصار وسايل ارتباط جمعی نسبت به تشديد جو پليسی در جامعه و راديکاليزه کردن صحنه سياسی کشور به سرکوب بی رحمانه و شديد مردمی که صرفا خواهان برخورداری از حق ابتدايی خود برای انجام تظاهرات مسالمت آميز هستند اقدام کند و اذهان عمومی را از آنچه که اين روزها در کشور می گذرد منحرف کند. تظاهرات مسالمت آميز از مکانيزم های کاملا شناخته شده برای تضمين حقوق بنيادين شهروندان و يکی از پايه های دموکراسی است. اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی نيز اين حق را صراحتا شناسايی کرده است . دعوت به تظاهرات از جانب اشخاص و شخصيت ها نياز به کسب مجوز ندارد.در خواست مجوز از سوی رهبران جنبش نيز برای بر طرف کردن هر گونه شائبه قانونی و انسداد راههای قانون گريزی مسوولين امربود. اما اظهارات و مواضع غير قانونی و شرم آور آنها مويد ترس وحشتناکشان از حضور عظيم و با شکوه مردم در اين راهپيمايی بود. زيرا چه کسی است که نداند اصل بر آزادی است و محدوديت در آزادی افراد از جانب حکومت تنها بايد توسط قانون صورت گيرد.

تنها ديکتاتورها انتظار دارند مردم و جوامع مدنی برای هر کار و هر اقدامی از آنها اجازه بگيرند وگرنه استناد به اينکه راه پيمايی سکوت در قانون پيش بينی نشده است مضحک تر و بی پايه تر از آن است که کسی به آن باور داشته باشد. آيا قانون يا آئين نامه، راهپيمايی همراه با سکوت را منع کرده است يا راهپيمايی در تاييد دولت را صرفا مجاز اعلام کرده است؟!

مردم شريف ايران و همه فعالان جنبش سبز در اين شرايط حساس متوجه توطئه قدرت طلبان و خشونت طلبان باشند و کوچکترين فرصت و امکانی را برای آنها فراهم ننمايند تا با بهره گيری از آن به مقاصد شوم خود دست پيدا کنند و با استفاده از نيروهای تحت امر خود دست به خشونت زده و سپس به بهانه ی آن مردم بی دفاع را مورد تهاجم و کشتار و اسارت قرار دهند و به اين نکته توجه کنند که دولت دراين برهه اساسا به حرکات راديکال نياز مبرم دارد.

بيانيه آقايان موسوی و کروبی در لغو راهپيمايی پيش بينی شده نيز در همين راستا صورت گرفته است

هیچ نظری موجود نیست: