۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۹, دوشنبه

یادداشت های روزانه میرحسین موسوی کجاست؟


آینده نیوز (اینجا) انتشار مصاحبه ای را با هاشمی رفسنجانی آغاز کرده است که بر محور خاطرات و یادداشت های روزانه هاشمی صورت گرفته است. در بخش اول این مصاحبه، هاشمی درباره کسانی که خاطرات خود را از دوران شورای انقلاب نوشته اند گفت:
برای این كه روزنوشته های من نظمی داشته باشد، آنها را در یك تقویم می نوشتم. یك صفحه تقویم چقدر ظرفیت دارد؟ معمولاً آخر شب می‌نوشتم. بعضی مطالب كاملاً سری بود. آن‌ها را در دفتر جداگانه ‌نوشتم. یك تقویم بغلی دارم كه مطالب مهم را در آن یادداشت می‌كردم.
از مذاكرات شورای انقلاب فقط یادداشت‌های خیلی مبهم دكتر شیبانی موجود است كه بعدها در مجلس تدوین و تایپ شد كه الان متن تایپ شده آن موجود است. ولی خیلی ناقص است. من سعی می‌كردم خاطرات یك روز را در یك صفحه تقویم بنویسم كه هنوز هم همان‌گونه ادامه می‌دهم.كمی خاطرات ناصرالدین شاه و شخصیت‌ها سیاسی دوران مشروطه و معاصر را خوانده بودم. با نوع خاطره‌نویسی آشنا بودم.
رهبری كم ‌و بیش چیزهایی می‌نویسند. می‌دانستم كه می‌نویسند. همین الان كه گاهی با هم مذاكره می‌كنیم، ایشان به دفترشان مراجعه می‌كنند و می‌گویند این مسئله این‌گونه بود و یا من می‌گویم این‌گونه بود. ایشان آن مقدار كه می‌نوشتند، مفصل‌تر از من می‌نوشتند. همه را نمی‌نوشتند، اما چیزهایی كه برایشان مهم بود، می‌نوشتند. لابد آقای موسوی، حاج احمدآقا و آیت‌الله موسوی اردبیلی هم می‌نوشتند. دقیقاً نمی‌دانم.
(در آخرین ملاقاتی که دختران میرحسین موسوی با وی داشتند، موسوی با افسردگی اطلاع داد که درجریان اشغال خانه و تبدیل آن به زندان خانگی، اسناد و نوشته های وی را برده اند. نوشته هائی که مربوط به دوران نخست وزیر وی و ریاست جمهوری علی خامنه و اختلاف دیدگاه های آنها بوده است.)

هیچ نظری موجود نیست: