۱۳۹۰ اردیبهشت ۳۱, شنبه

برگ های جدید در پرونده جهانی ج. اسلامی


بخشی از سخنرانی رئیس جمهور امریکا و اعلام استراتژی جدید کاخ سفید در خاورمیانه معطوف به رویدادهای سوریه و مسائل داخلی ایران و همچنین اعلام پیوند سپاه پاسداران با سرکوب معترضان در سوریه است. در آستانه این سخنرانی و پس از بیان آن، سلسله اخباری آغاز شده که در واقع تشکیل پرونده ای حجیم تر از رویدادهای سوریه و سرکوب معترضان به کودتای انتخاباتی سال 1388 است. فشرده اخباری که می خوانید جز این معنائی ندارد:
1- امریکا دو فرمانده سپاه پاسداران را با اعلام اسامی آنها، متهم به نقش داشتن در سرکوب مردم خواهان اصلاحات در سوریه کرد. این دو فرمانده سپاه عبارتند از "قاسم سلیمانی" و "محسن چیزری". آنها بعنوان فرماندهان آموزش های رزمی معرفی شده اند و خزانه داری امریکا آنها را به دلیل نقشی که در سوریه دارند در لیست تحریم قرار داده است.
2- نیویورک تایمز نوشت:
دو مقام سابق سرویس‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی تایید کرده‌اند که مقامات جمهوری اسلامی از حملات ۱۱ سپتامبر، پیش از وقوع آن باخبر بودند. این دو مقام در دادگاهی که روز 30 اردیبهشت (۲۰ مه) در آمریکا تشکیل شد شهادت دادند. این دادگاه قرار است حمایت مستقیم و پشتیبانی مالی جمهوری اسلامی از یازده سپتامبر را بررسی کند.
نام دو شاهد به بهانه مسائل امنیتی اعلام نشده اما قاضی پرونده اعلام داشته که اسامی آنها در پرونده ثبت است.
3- هفته گذشته یک واحد رزمی سپاه مرکب از 65 نفر راهی سوریه شده است. در همین زمینه وبسایت خبرنگاران ایران سبز نیز گزارش داد: 4 هواپيمای باری حامل تسليحات و تجهيزات نظامی و امنيتی به همراه 65 تن از افراد سپاه راهی دمشق شده است.  اين هواپیماها با استفاده از زمان های مقرر برای پرواز هواپيماهای مسافری ايران - سوريه به دمشق پرواز می کنند تا بعنوان پروازهای مشکوک رد گيری نشوند. مسئوليت اعزام نیرو به سوریه برعهده سردار جباری فرمانده "سپاه ولی امر" است.

هیچ نظری موجود نیست: