۱۳۸۹ آذر ۱۴, یکشنبه

بیانیه دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز در آستانه روز دانشجو: در مقابل استبداد قد علم خواهیم کرد



بامدادخبر:
دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مر کز در آستانه فرا رسیدن روز دانشجو اقدام به صدور بیانیه‌ای اعتراضی کردند. در این بیانیه که علی‌رغم جو شدید امنیتی به صورت گسترده و همراه با ویژه‌نامه‌ی "کلمه" بین دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران-مرکز و به خصوص در دانشکده فنی این دانشگاه توزیع شده است، با اشاره به حمایت و یکپارچگی دانشجویان واحدهای مختلف دانشگاه آزاد در تجمعات اعتراضی سال گذشته، ضرورت بهره‌گیری از تجربیات به دست آمده عنوان شده است. همچنین دانشجویان خواستار خلاقیت و نوآوری در ادامه مبارزه و توجه به راهکارهای دیگر مقاومت شده‌اند.
متن کامل این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار بامدادخبر قرار گرفته به شرح زیر است:

آذری دیگر فرارسیده است. آذری که یادآور سال‌ها مبارزه دانشجویان این سرزمین با استبداد و خفقان است. آذری که نیمه آن را به نام ما دانشجویان نام‌گذاری کرده‌اند. آذری که پس از گذشت 57 سال از شهادت یاران دبستانی هنوز تازه است. آذر هر سال تکرار می‌شود و خاطره‌اش هر سال زنده‌تر.
تکرار آذر نه از آن حیث که آخرین ماه پاییز است بلکه از آن روست که هنوز در این سرزمین دانشجو به مسلخ برده می‌شود. هنوز دانشجو و استادش را به جای کلاس درس به زندان می‌برند. آذر هر ساله تکرار می‌شود و ترکه‌ی بیداد و ستم زخمش هر ساله تازه‌تر و هنوز هم به جای مرهم، نمک بر زخم‌هایش پاشیده می‌شود.
آذر امسال را در حالی سپری می‌کنیم که بیش از هشتاد تن از دانشجویان و نخبگان این سرزمین- همان‌ها که قرار بود روزی آینده‌سازان این سرزمین باشند- مشق آزادگی و ایستادگی را در کنج کنج دیوارها و سلول‌های زندان تمرین می‌کنند. البته دیر نخواهد بود که اینان همان آینده‌سازان خواهند شد.
بسیارند دانشجویانی که از سال گذشته در سخت‌ترین شرایط در سلول‌های مخوف زندان محبوس‌اند. ما را چه شده؟ و چه بر سر ما آمده است که نه عید و نه بهاری داریم و نه حتی روزی که به اسم خود ماست!!؟ یاران دبستانی ما همچون "اشکان سهرابی" و "امیر جوادی‌فر" در سینه ایران زمین خفته‌اند و یا همچون "مهدی خدایی" و "علی ملیحی" و "حسن اسدی زیدآبادی" در بند هستند!
بیش از هفده ماه از تقلب گسترده در انتخابات و تاراج رأی و اعتماد مردم می‌گذرد و در این مدت مردم ایران زخم‌ها و رنج‌های بسیاری دیده‌اند. در طول این مبارزه دانشجویان همواره در صف اول نبرد با استبداد ایستاده‌اند و آماج بیشترین حملات بوده‌اند و از پرداخت هیچ هزینه‌ای دریغ نکرده‌اند.
سال گذشته سالی نیست که از خاطر ما دانشجویان برود. ورق دیگری از تاریخ این سرزمین است. آنجا که تاریخ از دانشجویان دانشگاه آزاد با افتخار یاد خواهد کرد. آنجا که دانشجویان دانشگاه آزاد هم‌دلانه و شجاعانه در صف اول مبارزه قرار گرفتند. آنجا که بسیج و مزدوران استبداد در دانشکده‌ی فنی دانشگاه آزاد واحد تهران-مرکز با هماهنگی با ریاست مزدور دانشگاه با باطوم و زنجیر و گاز اشک‌آور و... چندین مرتبه وحشیانه به جان دانشجویان حمله‌ور شدند. آنجا که دوستان ما در دیگر واحدهای دانشگاه آزاد از جمله: تهران جنوب، علوم تحقیقات، کرج، قزوین و سایر دانشگاه‌ها به حمایت و یاری ما برخاستند.
در طول جنبش سبز که با یاری دانشجویان پیش رفته و می‌رود در اخلاق پیروز شدیم. در نهادینه کردن نفی خشونت، در گفتگوی جمعی، در آگاهی‌بخشی و شکستن انحصار رسانه‌ای استبداد پیروز شدیم. در این مدت تجربه‌ها اندوخته شده است که بایستی در ادامه مسیر سرمشق قرار گیرد.
امروز لزوم خلاقیت و نوآوری برای ادامه این راه سبز که برگزیده‌ایم بیش از پیش به چشم می‌خورد. در این رابطه باید به حرکاتی توجه شود که تاثیرگزاری بیشتر و هزینه کمتر داشته باشد. راه‌های مبارزه و مقاومت بسیار است چه آنچه این راه‌ها فقط به حضور در خیابان نباید ختم شود. تمرین و تفکر و رسیدن به راه‌حلی جمعی و استقامت و از خودگذشتگی می‌تواند موجب اعتماد دانشجویان و سبب‌ساز حرکت‌های اثرگذار شود. ابتکارات فردی و خلاقیت‌های گوناگون، همه می‌تواند ادامه داشته باشد. حرکت‌های کوچک فردی، چند نفره و جمعی، هیچ‌یک بی‌ثمر نخواهد بود. استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود و تقویت اخلاق و دوستی‌ها و کمک‌رسانی به هم در کنار آگاهی‌بخشی، عبور از این راه سخت را آسان‌تر خواهد نمود.
اما هیچ‌گاه صدای گام‌های ویرانگر استبداد را از یاد نخواهیم برد و به رسم یک تاریخ ایستادگی، در مقابلش قدم علم کرده و خواهیم کرد.
باشد که به یاری فرد فردمان ایرانی سازیم آباد؛ دور از دستان استبداد!
وعده‌ی ما 16 آذر 89
جنبش راه سبز آزادی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز
گفتنی است سال گذشته دانشجویان دانشگاه آزاد با برگزاری تجمعات متوالی در روز های سه‌شنبه، از جمله پیشتازان اعتراضات دانشجویی در اعتراض به کودتای انتخاباتی بودند. در جریان این اعتراضات، نیروهای امنیتی بارها مجبور به استفاده از خشونت در داخل محیط دانشگاه شدند که حملات وحشیانه به دانشگاه‌های آزاد مشهد و تهران مرکز از آن جمله بود.

هیچ نظری موجود نیست: