۱۳۸۹ آذر ۹, سه‌شنبه

رایزنی در مورد استقرار رهبری در قم



رایزنی در مورد استقرار رهبری در قم
جرس: در پی سفرهای متعدد و ناگهانی رهبر جمهوری اسلامی به قم و دیدارهای خاص با برخی مراجع حامیِ حکومت، گفته می شود یکی از دلایل اصلی سفرهای اخیر وی به قم، رایزنی در مورد چگونگی حضور و اقامت آتی در این شهر می باشد.

طبق خبرهای رسیده ، در مورد حضور آقای خامنه ای در قم، دیدارها و رایزنی هائی با آیات عظام و مراجع تقلید صورت گرفته است و قرار است همانند رهبر فقید جمهوری اسلامی که اول انقلاب مدتی در قم حضور داشت و کشور را از آن مکان رهبری می کرد، آقای خامنه ای نیز در شهر قم استقرار یابد.


همچنین برخی شنیده ها حاکیست یکی از دلایل این اقامت وی در قم، اعلام مرجعیت و قرار گرفتن به عنوان سرپرست اصلی حوزه علمیه قم است و دیگر اینکه مراجع تقلید را تحت نظر، هدایت و حمایت خود داشته باشد. وی همچنین در این شهر فرصت بیشتری برای سنگین تر کردن بار علمی خود خواهد گذاشت و با روشهای خاص درس کم رونق خود را از جمعیت طلاب پر خواهد کرد.

در ادامه این گزارش تاکید شده است "به لحاظ سیاسی نیز، دفتر رهبری در تهران زیر نظر فرزندش سید مجتبی خامنه ای در غیاب پدر رتق و فتق امور سیاسی را تمرین خواهد کرد تا زمان مناسب فرا رسد. ضمنا این مهاجرت در راستای مرکز زدائی از تهران نیزقرار دارد."

همچنین آمده است "بیماری آقای خامنه ای جدی بوده و همانگونه که خود وی خواسته، قرار است در مسجد جمکران به خاک سپرده شود و در این مدت نیز اقدامات عمرانی فراوانی در تجهیز و عمران مسجد جمکران صورت گرفته است."

این منبع خبری افزود "تاریخ دقیق اجرائی شدن این طرح مشخص نیست، اما رهبری بتدریج تعداد سفرهای خود را به قم افزایش خواهد داد تا به موعد و شرایط مساعد این اقدام نزدیک شود."

طی ماهی که گذشت، رهبر جمهوری اسلامی سه سفر پی در پی به قم داشته و یک سفر نیز در کنار این موارد گزارش شده بود. 

هیچ نظری موجود نیست: