۱۳۸۹ شهریور ۵, جمعه

تصریح موسوی به ریزش تدریجی حامیان دولت و رویش بدنه جنبش سبز

تصریح موسوی به ریزش تدریجی حامیان دولت و رویش بدنه جنبش سبز
جرس: میر حسین موسوی در دیدار با محمد رضا جلایی پور تصریح کرد که یکی از نشانه های ملموس، مریی و رو به رشدی که زیر پوست جامعه در جریان است روند ریزش تدریجی حامیان دولت و رویش بدنه جنبش سبز است.

موسوی و زهرا رهنورد با محمدرضا جلایی‌پور، مدیر پویش موج سوم که به تازگی از زندان آزاد شده است، دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش کلمه، در این دیدار میرحسین موسوی ضمن ابراز تاسف از پنج ماه بازداشت انفرادی محمدرضا جلایی‌پور در طول سال گذشته، گفت: یکی از نشانه های ملموس، مریی و رو به رشدی که زیر پوست جامعه در جریان است روند ریزش تدریجی حامیان دولت و رویش بدنه جنبش سبز است. اتفاقاتی از جنس چنین برخوردهای ناعادلانه و تاسف‌باری با جوانان نخبه، افتخارآفرین، قانون‌گرا، اخلاقی و متدین از جمله عواملی است که توجه وجدان‌های بیدار را بیشترجلب می‌کند، سرعت این ریزش و رویش را افزایش می‌دهد و در نظام باور و مواضع مخالفان جنبش سبز ترک‌های بیشتری ایجاد می‌کند که پس از مدتی آثار خود را در رفتار افرادی که به واسطه چنین برخوردهای کوری دچار تردید و سپس تغییر می‌شوند، نشان می‌دهد.

در ادامه زهرا رهنورد ضمن ابراز خرسندی از آزادی محمدرضا جلایی‌پور، گفت: متاسفانه بسیاری ازاین برخوردها بر اساس تصمیم‌گیری‌های روزمره انجام می شود و عاملان چنین برخوردهایی در عمل طرحی منسجم و کلی ندارند که در چارچوب آن تصمیم بگیرند و آثار مخرب و هزینه‌های رفتارهای خود را بسنجند.

محمدرضا جلائی‌پور، دارنده مدال طلای المپیاد ادبی و رتبه یک کنکور سراسری سال ۸۰ و دانشجوی ممتاز دانشگاه های تهران، لندن و آکسفورد تابستان سال گذشته نیز ۸۸ روز را در سلول‌های انفرادی زندان اوین گذرانده بود و بعد از آن یک بار دیگر نیز در مراسم دعای کمیل معروف بازداشت شده بود.

جلایی پور برای بار سوم نیز شصت و شش روز در انفرادی نگهداری شد.

هیچ نظری موجود نیست: