۱۳۸۹ مرداد ۲۸, پنجشنبه

هشدار خامنه ای در مورد حملۀ نظامی آمريکا

هشدار خامنه ای در مورد حملۀ نظامی آمريکا
راديو فرانسه: آيت الله خامنه ای در مورد تهديد نظامی آمريکا گفت بعيد است آن ها اين حماقت را انجام دهند. رهبر جمهوری اسلامی بلافاصله افزود اما همگان بدانند اگر اين تهديد عملی شود ميدان مقابله ملت ايران فقط اين منطقه نخواهد بود بلکه اين مقابله ميدان گسترده تری خواهد داشت.

آيت الله علی خامنه اي، رهبر جمهوری اسلامی ايران، ديروز (چهارشنبه) در ديدار با مسئولان و کارگزاران کشور طی سخنانی به تشريح ديدگاه های خود در مورد مسائل داخلی و سياست خارجی پرداخت.
رهبر جمهوری اسلامی ايران در ارتباط با مذاکره با آمريکا گفت طبعاً اگر آمريکائی ها از نردبان به گفتۀ او پوسيدۀ ابرقدرتی پائيين بيايند و تهديد و تحريم را کنار بگذارند و برای مذاکره، هدف و نهايت مورد نظر خود را ترسيم نکنند، جمهوری اسلامی ايران نيز همان طور که قبلاً گفته است آمادۀ گفت و گوست. البته آيت الله علی خامنه ای افزود اما آن ها در واقع اهل مذاکره نيستند و می خواهند زور بگويند.
رهبر جمهوری اسلامی ايران در ادامۀ سخنانش به آمريکائی ها هشدار داد که که نمی توانند ايران را همچون ديگران تحت فشار قرار دهند.
به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت الله خامنه ای در مورد تهديد نظامی آمريکا گفت بعيد است آن ها اين حماقت را انجام دهند. رهبر جمهوری اسلامی بلافاصله افزود اما همگان بدانند اگر اين تهديد عملی شود ميدان مقابله ملت ايران فقط اين منطقه نخواهد بود بلکه اين مقابله ميدان گسترده تری خواهد داشت.
آيت الله خامنه ای آنگاه به واکنش در برابر انتقاد های آمريکا از نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ايران پرداخت و ضمن "مضحک" خواندن اين انتقادات گفت آن ها در عراق، افغانستان و فلسطين نشان دادند که برای جان انسان ها هيچ ارزشی قائل نيستند.
رهبر جمهوری اسلامی ايران در دنبالۀ سخنان خود اين نکته را فاش ساخت که از چندی قبل از شورای نگهبان قانون اساسی خواسته است در مواردی که ميان مجلس و دولت محل گفتگو و مناقشه است ورود کند تا با مشخص شدن حدود اختيارات و وظايف مسائل حل شود و تفکيک قوا که از اصول قانون اساسی است تحقق پيدا کند.
اختلاف ها ميان دولت محمود احمدی نژاد، رئيس جمهوری اسلامی ايران، و مجلس شورای اسلامی و به ويژه علی لاريجاني، رئيس مجلس، در هفته های اخير از شدت بيشتری برخوردار شده و در رسانه ها بازتابی گسترده تر از پيش داشته است.

هیچ نظری موجود نیست: