۱۳۸۹ خرداد ۳۱, دوشنبه

نرخ جريمه‌هاي بدحجابي+عکس قبض جریمه












نيروي انتظامي در برخورد با بدحجابي مصمم‌تر از قبل وارد صحنه شده و برخلاف گذشته كه جريمه مالي آن مشخص نبود، با صدور برگه‌هاي جريمه نرخ انواع بدحجابي را نيز تعيين كرده است.







بر اساس اطلاعات مندرج بر روي برگه‌هاي جريمه‌ براي عينك بالاي سر ۱۸ هزار تومان، مانتوي كوتاه ۳۵ هزار تومان، مانتوي روشن (مخصوصا سبز و قرمز) ۳۵ هزار تومان، لاك ناخن‌ هر انگشت ۵ هزار تومان، برنزه كردن پوست ۲۵ هزار تومان و موي روشن از ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. اين جريمه‌ها مربوط به سال ۸۹-۹۰ است و احتمال دارد پس از آن افزايش يابد.



در اين برگه‌ها چنان كه مشاهده مي‌شود، نيروي انتظامي رفاه حال شهروندان را نيز در نظر گرفته (!!) و شهروندان مي‌توانند جريمه‌هاي خود را به صورت نقدي يا قسطي و يا با چك پرداخت كنند. در اين برگه‌ها شماره ملي افراد متخلف از نظر نيروي انتظامي نيز درج مي‌شود و قبوض جريمه در تمامي شعب بانك‌هاي ملي كشور قابل پرداخت است.



همچنين گفته مي‌شود، نيروي انتظامي در اقدامي دیگر، در اتوبان باقری واقع در شرق تهران، يك مانکن پلاستیکی زن، با حالت جلب‌کننده نصب کرده و ماموران کمی جلوتر در یک کمین‌گاه منتظر می‌نشینند تا اگر اتومبیلی برای این مانکن چراغ و یا بوق زد، اتومبیل متوقف کرده و راننده‌اش را جریمه کنند.

هیچ نظری موجود نیست: