۱۳۸۸ بهمن ۳۰, جمعه

مقاله تحلیلی و تشریحی « 22 بهمن از سه زاویه » کاری از گروه تحلیلگران انقلاب سبز - از اینجا بارگیری کنید.

° جنبش سبز با آقایان موسوی و کروبی و یا بدون آنها تا رسیدن به سر منزل مقصود به حرکت خود ادامه خواهد داد. تنها این نکته را باید در نظر بگیریم که اولا شتاب نکنیم و در ثانی از هرگونه خشونت بپرهیزیم، بر فرض حتی اگر با خشونت به پیروزی هم برسیم، به دموکراسی نخواهیم رسید زیرا هیچ حرکت خشونت آمیزی به این امر دست نیازیده است. ما پیروزیم زیرا بی شماریم و حق هم با ماست.
فوری : "بنا به خبر های رسیده از وضعیت رو به ورشکستگی بانک های دولتی همچون ملی و ملت و اعمال محدودیت در برداشت نقدی از حساب ها، پول های خود را هرچه سریعتر از بانک های دولتی خارج کنید تا گام برجسته ای را در مسیر فلج سازی دولت کودتا برداریم."
° جوانانی که امروز دلیرانه، استبداد را وادار به زانو زدن کردند، در جریان حوادث سال 57 هنوز بدنیا نیامده بودند و تجربه ای از آن روزها ندارند. آن زمان هم به همین سادگی رژیمی مسلح و دارای ارتشی قوی و سازمان امنیتی ورزیده، ظرف 3 روز سقوط کرد. در حالیکه سقوط حکومت در تصور هیچ کس نمی گنجید، روز 19 بهمن تعدادی اسلحه بدست مردم خشمگین افتاد و جوانان با همان تعداد سلاح اندک شروع به خلع سلاح کلانتری ها کردند و هر کلانتری که سقوط می کرد تعداد بیشتری اسلحه بدست انقلابیون می افتاد و روز بیستم بهمن آنقدر سلاح در دست مردم بود که بتوانند به پادگان ها حمله کنند. درگیری های شدید در روزهای 20 و 21 بهمن سبب شد تا در 22 بهمن، ارتش شاهنشاهی بناچار تسلیم شده و انقلاب به پیروزی برسد. انقلاب 57 با حدود 2500 شهید به پیروزی رسید که بخش اعظم این شهیدان در روزهای نوزدهم تا بیست و یکم بهمن و در جریان مبارزات مسلحانه بشهادت رسیدند. حکومت جمهوری ضد اسلامی نیز آنچنان در این 9 ماه بر علیه مردم جنایات انجام داده که تجلی خشم مردم را می توان در حوادث روز عاشورا بروشنی دید. مردم به ستوه آمده اند و از هیچ چیز ترسی ندارند. نیروهای ضد شورش بطور ناباورانه ای توسط مردم خشمگین تارومار شدند. حتی شلیک مستقیم بسوی مردم نیز، آنچنان که در روز 30 خرداد سبب نجات رژیم نشد، بلکه شاهد آنیم که جنبش سبز ایران همچنان در راه سبز بی خشونت خود استوار است و تنها در مقام دفاع به خلع سلاح نیرو های سرکوبگر می پردازد. می دانیم که دولت کودتا رفتنی است و چگونگی وضعیت اجتماعی ما در فردای پس از سقوط این حکومت، به رفتار فعلی ما بستگی دارد. °
^ می توانید این فیلم را به دوستان خود نیز نشان داده و از آنان در پخش گسترده این مستند در شهر خود (بر روی سی دی) یاری بجویید ^

° تظاهرات و تجمع های پیش رو (فراخوان ها و مناسبت ها)

• هفدهم اسپندماه روز جهانی زن روز آزادی و برابری جنسیتی در ایران هشت مارس و روز جهانی زن در راه است. جنبش زنان ایران در کنار جنبش دانشجویی یکی از برجسته ترین پایه های مبارزات ضد استبدادی مردم ایران را در سی سال گذشته تشکیل داده است. زنان ایران بیش از 50% جمعیت ایران را تشکیل می دهند. زنان و دختران ایرانی با حضور فعال و مستمر خود در مبارزات 9 ماهه اخیر نقش بسزایی در پیشبرد جنبش سبز ایفا کرده اند. در این روز یاد نداها، ترانه ها و دیگر شهدای زن جنبش سبز ایران را گرامی می داریم و با مادران عزادار همدردی خواهیم کرد. جنبش سبز مردم ایران در روز جهانی زن، بار دیگر بر خواسته های به حق زنان زیر ستم ایرانی پافشاری خواهد کرد. خشونت بر ضد زنان ، حجاب اجباری، حق تعدد زوجات و… معضلات امروز و دیروز زنان میهن ما هستند. همه با هم و در کنار هم در روز زن خواستار شکستن این موانع و تبعیضات از جامعه زنان ایرانی شویم. هشت مارس فرصتی است برای همراه کردن زنان رنج دیده سرتاسر ایران با جنبش سبز و آزادی خواهی ایران..
• چهارشنبه سوری در واپسین چهار شنبه سال 1388 جشن دیرینه ما ایرانیان با برافروختن آتش سبز و به زانو در آوردن نیرو های سرکوبگر حضور سبز خود را قدرتمند تر و جسورانه تر از هر زمان دیگری نشان خواهیم داد و گامی استوارتر در راه آزادی این سرزمین در سال 89 برخواهیم داشت.
در این روز اسپری سبز، رنگ سبز داخل شیشه سس مایونز و یا کیسه فریزر (برای سبز کردن دیوار، بنر ها و..) تخم مرغ های پر شده از رنگ سبز و یا تخم مرغ های پر شده با ماده بد بو با رنگ های قرمز، نارنجی و.. را فراموش نکنید. در شب چهارشنبه سوری بهترین زمان و فرصت برای سبز کردن شهر فراهم می شود. از تخم مرغ های رنگی بد بو برای مقابله با نیرو های سرکوبگر استفاده کنید... برای ساخت آن نیز از مخلوط کاملا خرد یا پودر شده گیاه سنبل الطیب (علف گربه) و سرکه سفید و پودر رنگ های موجود در بازار استفاده کنید، ماده بدست آمده را چند روز درون ظرف در بسته ای و در جای گرمی نگهداری کنید. جوانه آزادی را به آتش نکشیم
چهارشنبه سوری سبز
• سیزده به در سیزدهم فروردین سال نو پس از گذشت 13 روز از آغاز سال نو و آغاز بهار سر سبز، پس از دید و بازدید ها و عیدی دادن های سبزمان با پول های شعار نویسی شده و بر پایی هفت سین سر سبز تر از هر سال دیگری، روز سیزده به در همه با هم در اتحادی بی نظیر به سراغ طبیعت ایران زمین رفته و بوی انسانیت، آزادی و سر سبزی را عجین با تازگی بهار و زایش سال نو و در طلب آینده ای بدون استبداد به سرور و شادمانی خواهیم پرداخت. نماد های سبزمان در این روز زینت بخش جوانه های نو رسیده طبیعت خواهد بود.

° راهکار ها و روش های مبارزه فردی و گروهی جنبش

رسانه شمایید... ابزار های اطلاع رسانی : اطلاع رسانی چهره به چهره - تلفن - اس ام اس - آفلاین - سایت های اجتماعی بالاترین، دنباله، فیس بوک و.. - روم های یاهو مسنجر، بیلوکس و پال تاک - تماس با شبکه های ماهواره ای و رادیویی و اعلام فراخوان از زبان بزرگان جنبش... یکی از روش های زیبا و کم خطر برای اطلاع رسانی مردمی، بکارگیری باجه های تلفن و شماره گیری دلخواه و اعلام زمان و مکان تجمع به مخاطب ناشناس می باشد.
• طرح ترافیک سبز افزون بر حضور سبز پنجشنبه شب ها و یا حضور در خیابان های شلوغ (به روش تظاهرات برق آسا و یا بوق زدن برق آسا) طرح ترافیک سبز ایده کاربردی و نوینی در فلج سازی و ایجاد اخلال در حضور مزدوران و سرکوبگران کودتاچی می باشد: این طرح که نسخه تازه ای از طرح و ایده “ماندن در خیابان تا تحقق اهداف جنبش سبز” می باشد، بسیار بی خطر بوده و با شرایط کنونی خیابان های شهر های بزرگ و بخصوص ترافیک سنگین تهران همراه است. می توان این فراز را نیز به کار بست که خیابان های تهران آبستن چنین تظاهراتی با ابعاد گسترده است. طرح و ایده “ترافیک سبز” یک حرکت اعتراضی بسیار بی خطر برای مردم و بسیار پر خطر برای کودتاگران است و پایه های حکومت دیکتاتوری را سست و به شدت شکننده خواهد کرد. همچنین تداوم این طرح می تواند به آکسیون نهایی برای رسیدن به خواسته های جنبش سبز بدل شود.
• شعار نویسی و تبلیغات سبز، از نوشتن شعار های امید دهنده مرتبط با جنبش بر روی دیوار ها، سنگفرش پیاده رو ها و پول های کاغذی گرفته، تا هرگونه دستکاری در شعار های دولتی و بنر های تبلیغاتی، زمینه انتشار جنبش و بالا بردن روحیه مبارزین را فراهم می کند.
کلیک کنید (تارنمای دیوارنویس)
• بیرون کشیدن پول از بانک های دولتی و در عوض هدایت آن به بانک های خصوصی و یا خرید کالا هایی همچون طلا و دیگر جواهرات نقد شونده.
• تشکیل گروه ها و یا دسته های محلی در هر محله برای انسجام و همبستگی بیشتر و امن تر مبارزین و هم یاری گروه های محلی برای شرکت در تجمع ها و تظاهرات برق آسا و حتی شعار نویسی و...
• تحریم کالا ها، مراکز و سازمان های وابسته به دولت تا جای ممکن. کالا هایی که می دانیم تولید و یا واردات آن ها توسط دولت و بخصوص سپاه پاسداران صورت می گیرد و یا در انحصار دولت است، مانند سیگار های خارجی. و سازمان ها یا شرکت های وابسته به سپاه و بسیج همچون شرکت ایرانسل و موسسه مالی و اعتباری مهر با تحریم های مردمی، فشار سنگینی را متحمل خواهند شد و این کار زمینه اعتصابات بزرگی را نیز فراهم خواهد کرد.
• تحریم کالاهای تبلیغ شده در صدا و سیمای حکومت اسلامی (تلویزیون) متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی هنوز هم در تلویزیون خفقان ایران تبلیغ می کنند. این تولید کنندگان هنوز متوجه این قضیه نشده اند که سرمایه اصلی آنها مردم هستند نه تلویزیون دولت کودتا. آنها بین مردم و دولت کودتا، گزینه دوم را انتخاب کرده اند. اکنون نوبت مردم است که نشان دهند که آنها نیز بین کالاهای تبلیغی این شرکت ها و کالا های دیگر گزینه دوم را انتخاب می کنند. نوبت مردم است که نشان دهند که تبلیغ در تلویزیونی که در آن اعترافات و بیدادگاه های نمایشی پخش می شوند می تواند چه ضرری به فروش آنها بزند. باید به این شرکت های مردم فروش نشان دهیم که آزادی کالایی نیست که بتوان با چنین سیاست هایی از مردم سلب کرد. باید نشان دهیم که تبلیغ در صدا و سیما نتیجه عکس بر فروش محصولات دارد. این یک مقاومت مدنی بسیار هوشمندانه در مقابل دولت کودتا است.
در ادامه لیست برخی از شرکت هایی که با تبلیغ در صدا و سیما پول هنگفتی را به حساب کودتا گران می ریزند آمده است. همین پول ها است که بعد ها باتوم و فشنگ و اسلحه شده و بر سر و سینه جوانان آزادی خواه فرود می آید. از پول همین تبلیغات است که آنتن های تلویزیون دروغ پرداز صدا و سیما سرپا هستند و موج پراکنی می کنند. از همین پول ها است که تجهیزات ارسال پارازیت در نقاط مختلف کشور نصب شده و همه مردم را در معرض ابتلا با انواع سرطان ها قرار می دهند. هر خرید از این شرکت ها یک تیر به سینه ندا و سهراب است. یک باتوم بر سر شهید جوادی فر است. یک تجاوز به دختران و پسران اسیر در زندان است. یک حمایت از اعتراف به زور شکنجه است. بیایید اگر فریاد نمی زنیم. اگر باتوم نمی خوریم. اگر زندانی دربند نیستیم. اگر شکنجه نمی شویم، حد اقل این یک کار ساده را انجام دهیم. هر کسی که به نوعی چه مستقیم و چه غیر مستقیم از دولت تقلبی و کودتایی احمدی نژاد حمایت می کند را بایکوت کنیم. از همین امروز از محصولات شرکت هایی که در ادامه آمده است خرید نمی کنیم. البته ما شماره تماس و ایمیل این شرکت ها را برای شما آورده ایم. می توانید با این شرکت ها تماس گرفته و به آنها بگویید که دیگر از محصولات آنها خرید نخواهید کرد. یا حتی می توانید به آنها ایمیل بزنید و دلیل عدم خرید خود را بگویید : شرکت هایی چون گلستان ، پردیس، برنج محسن، مای بیبی، دمپایی نیکتا، ماکارونی رشد و سمیرا، شامپو صحت، محصولات تبرک، تخم مرغ تلاونگ، ایرانسل و.."فهرست برخی از این شرکت ها به همراه نشانی، تلفن و ایمیل آن ها"
• هر باجه تلفن یک وسیله مبارزه برای جنبش سبز پس از بلعیده شدن 51% از سهام مخابرات به دست سپاه پاسداران یک جبهه تازه در روش های مبارزه سبز و بی خشونت مردم ایران باز شده است و هر باجه تلفن عمومی در خیابان ها ابزاری است که به وسیله آن می توانیم در تماس با ادارات دولتی کودتاچیان همچون اداره اطلاعات، نهاد های سرکوب، دفتر ریاست جمهوری و.. با سر دادن شعار های جنبش و مشغول نگاه داشتن این خطوط فرسایش و سردرگمی را به کودتاچیان منتقل نماییم. این سردرگمی و تضعیف نیرو هنگامی گسترده تر خواهد گشت که با اطلاع دهی نادرست به نهاد های سرکوب از شلوغی و یا درگیری در نقاط گوناگون شهر، این ارگان ها را خسته و از کار افتاده سازیم.
شماره تلفن های ضروری » (ستاد خبری وزارت اطلاعات : 113) - (حفاظت نیروی انتظامی : 116) - (وزارت کشور : 138) - (سازمان صدا و سیما 'ارتباطات مردمی' : 162) - (سازمان صدا و سیما : 22160) - (دفتر نظارت همگانی فرماندهی ناجا : 197) - (دفتر ریاست جمهوری 'ارتباطات مردمی' : 6133) - (دفتر ریاست جمهوری : 64411) - (دفتر مقام رهبری : 64451)
• ابتکار، آگاهی، امیدواری و تداوم سبز شاید کمی شعار گونه در نظر بیایند، ولی بکار بردن خلاقیت در هرگونه طراحی، برنامه نویسی، نکته سنجی طنز آمیز و... بسیار کمک گر در تداوم جنبش و روحیه مبارزین خواهد بود، حتی با نشان دادن یک نشانه V پیروزی در یک مکان دوستانه یا پر ازدحام...
از افراد بد بین بخواهید تا به آیه یاس خواندن پایان داده و امیدوارانه تر با جنبش همراه شوند، ما سر باز ایستادن نداریم...
نشان آزادی- این نقاب را ذخیره کرده و بر روی کاغذ چاپ نموده (اگر توانستید، پس از چاپ لمینت یا پرس کنید) و بوسیله کش یا بند نقاب خود را آماده کنید تا برای امنیت بیشتر در راهپیمایی ها و تظاهرات از آن استفاده نمایید. هنگام شرکت در تظاهرات همراه داشتن ماسک بهداشتی (تهیه در داروخانه ها)، فندک و سیگار (برای مقابله با گاز اشک آور) را از یاد نبرید. توصیه می شود که پیش از حضور و پرداختن به هر گونه کار مبارزاتی، به گونه ای عمل کنید که کوچکترین سر نخ و مدرکی از شما یافت نشود » برای آگاهی بیشتر بخوانید : 14 نکته شرکت در راهپیمایی - سازماندهی و مبارزه عملی
نمودار وظایف هر ایرانی جهت اطلاع رسانی برق آسای اخبار جدید و مهم در سطح جامعه

° مسیر فلج سازی حکومت کودتا

پس از تقویت یکپارچگی و مقاومت ملی و کامیابی در فرسایش کودتاچیان، مسیر راهبردی فلج سازی حکومت به قرار زیر می باشد :
۱- ساختن کانال های ارتباطی بین جنبش های اجتماعی زنان، کارگران، دانشجویان، معلمان و اقلیت ها به خصوص تلاش برای جذب جنبش کارگری (مهم ترین عنصر برای مقابله با کودتا)
۲- مختل کردن مراکز قدرت کودتاچیان به خصوص مراکز ارتباطی و اطلاع رسانی مثل سایت ها ی اینترنتی، روزنامه ها و رادیو تلویزیون و مراکز انرژی
۳- تسخیر مراکز کودتاچی ها به خصوص نقاطی که کارشان را مختل می کند
۴- تشکیل کمیته های اعتصاب در بین اقشار مختلف به خصوص کارگران و شبکه های حمل و نقل مثل مترو و اتوبوس رانی
۵- ایجاد شبکه های مالی برای پشتیبانی از اعتصاب کنندگان، قربانیان و فعالان در بند و کمک روانی و روحی به خانواده ها
۶- سازماندهی اعتصابات موضعی به سمت اعتصابات سراسری تا سرحد فلج سازی کامل کشور. دراین مرحله کار حکومت کودتا تمام می شود.

° کتاب ها و مقاله های الکترونیکی مبارزه صلح آمیز و مبانی سیاسی

هیچ نظری موجود نیست: