۱۳۸۹ تیر ۲, چهارشنبه

بابک داد‏، راز بقــاء: گام هاي مصباح و احمدي نژاد براي بلعيدن كشور!


بابک داد‏، راز بقــاء: گام هاي مصباح و احمدي نژاد براي بلعيدن كشور! / بابك داد‏

راز بقــاء: گام هاي مصباح و احمدي نژاد براي بلعيدن كشور! / بابك داد

منبعد "چماق عريان" حكومت مي كند!
خيلي سخت نيست در ميانه همه جنجالهايي كه در كشورمان برپاست، رد پاي اتفاقات بزرگتري را ببينيم كه در شرف وقوع هستند. اكنون آيت الله مصباح يزدي نزديك تر از هميشه به تصاحب كرسي رهبري جمهوري اسلامي است و در حال اندازه گيري "جامه ولايت" و برداشتن آخرين گامهاي خود است. بعد از يكسره كردن كار بيت امام و مراجع قم، اكنون نوبت به بريدن بقيه شاخه هايي است كه مقام معظم رهبري مي توانست از آنها بياويزد و مدتي بر قدرت باقي بماند؛ هاشمي رفسنجاني، سران جنبش سبز، مجلس، مجمع تشخيص مصلحت، خبرگان...؟ اينكه در سر آقاي مصباح چه مي گذرد، چيز پيچيده اي نيست. ولي نكته مهم اين است كه اين روزها نوبت "نسق گيري از مجلس" بود كه گهگاه صداهايي از آن بر مي خاست! جنجال اين نسق گيري، باز هم "فرقه مصباحيه" را به سايه برد تا روزي كه زمان "ظهورشان" فرا برسد!
در اين هفته مجلس شوراي اسلامي، دو مصوبه جنجالي داشت كه جنجال بر سر اولي، باعث شد اهميت مصوبه دومي ناديده گرفته شود! مصوبه اول مجلس مخالفت با دولتي شدن نظارت بر دانشگاه آزاد اسلامي و به نوعي مخالفت با تصاحب اين دانشگاه توسط دولت كنوني بود. اين مصوبه باعث شد گروههاي سازمان يافته مقابل مجلس تجمع كنند و بر عليه "مجلس فرمايشي!" شعار دهند و با شعارهاي تندي بر عليه علي لاريجاني رئيس مجلس، خواهان لغو اين مصوبه شوند! علي لاريجاني در سخنانش اين تجمع و شعارهاي دانشجويان بسيجي در مقابل مجلس را "بي ادبانه، دريدگي و ..." خواند اما نهايتا" امروز با لغو اين مصوبه جنجالي، بر خواست همان جماعت "دريده" كردن گذارد و مجلس وابسته و ضعيف هشتم، به طور علني تسليم تهديدهاي اوباشان شد! گروه سركوبگري كه به طور واضحي تهديد كردند "مجلس را به توپ خواهند بست"!

امروز مجلس با يك طرح فوريتي، مصوبه خود را پس گرفت و راه را براي "تسخير دانشگاه آزاد توسط دولت كودتايي" هموار كرد. اما مصوبه دومي كه بي سروصدا از كنار اين غوغاها عبور كرد، تمديد دوره شوراهاي شهر و روستاي كنوني از چهار سال به شش سال و به بهانه "تجميع انتخابات" بود! بر اساس اين مصوبه، شوراهاي كنوني كه عمدتا" از حاميان احمدي نژاد در انتخابات سال قبل بودند، به جاي دوره چهارساله قانوني شان، مي توانند تا زمان برگزاري انتخابات بعدي رياست جمهوري (سه سال ديگر) باقي بمانند تا هر دو انتخابات رياست جمهوري و شوراها همزمان برگزار شوند.
شايد جنجال هاي ديروز و امروز مجلس، كمي بيش از اهميت واقعي شان توسط برخي رسانه هاي دولتي بزرگنمايي شدند تا اهميت اين مصوبه دوم ناديده گرفته شود. با تمديد دوره شوراهاي كنوني، احمدي نژاد بهترين حاميان مالي خود را در شوراها و شهرداريها براي انتخابات دوره بعد رياست جمهوري حفظ خواهد كرد و در آن زمان از كمكهاي ميلياردي شوراها و شهرداريها براي بقاي "حكومت مادام العمر" خود بهره خواهد گرفت. تا آن زمان او دو گزينه خواهد داشت؛ يا جانشين مناسبي براي خود انتخاب خواهد كرد و مانند مدل «پوتين/ مدودف» در روسيه، با يك جابجايي تاكتيكي در قدرت باقي خواهد ماند. و يا به حدي گستاخ خواهد شد كه طرح رياست جمهوري مادام العمر خود را به كرسي بنشاند. كه البته احتمال اين دومي بيشتر است. چون هم او جسارت لازم براي اين كارها را دارد و هم سايرين را به اندازه كافي ضعيف خواهد كرد كه مخالفتي با وي نكنند. پروژه ضعيف كردن ديگران، مدتهاست كليد خورده و اكنون نوبت تصاحب دانشگاه آزاد و تسخير ثروتهاي نجومي آن و زهر چشم نشان دادن به مجلس بود كه همه اينها به لطف "چماق عريان" حل و رفع شد.

تا سه سال ديگر، احمدي نژاد طرحهاي بسياري براي عملي كردن نقشه هاي خود براي "بقا" در سر دارد، ولي او ظاهرا" بيننده خوبي براي سريال مستند "راز بقا" نبوده، وگرنه مي دانست هميشه جانوران ديگري هستند كه منتظر خوردن روباه شكارچي به انتظار نشسته اند و كاردهاي خود را تيز مي كنند! همان طور كه علي لاريجاني هنوز واقعيتهاي اين بازي را باور نكرده است. امروز لاريجاني و ساير اصولگرايان "آينده محتوم" خود را در جريان اين جنجالها ديدند. به فاصله يك هفته از حمله گروههاي سازمان يافته به بيوت مراجع تقليد در قم و سكوت شرم آور مجلس در مقابل اين تهاجم ها، ديروز شتر همين "اوباش سالاري" در مقابل مجلس لاريجاني هم زانو زد و نوبت به توهين و حذف به او و سايرين هم فرا رسيد! آنها با چشمان خود ديدند "راز بقا" بزرگترين راز هستي است و نوبت شكار شدن، گاهي قبل از آنكه فكرش را بكنيد، فرا مي رسد! دير نيست زماني كه نوبت به مقام معظم رهبري برسد. آقاي مصباح يزدي مدتهاست جامه رهبري را "پروو" مي كند و حالا كه بحث "راز بقا" شد بد نيست بدانيم "تمساح"، جاندار بسيار صبوري است كه مي تواند تا يك ساعت زير آب نفس خود را حبس كند و منتظر شكار بنشيند، پوست فوق العاده سختي دارد و شكارش هم بسيار دشوار است. دندانهاي تمساح در همه سنين عمر دوباره در مي آيند و در صورت نبودن غذا، تمساح قوی، همنوع ضعیف تر خود را می خورد.
بابک داد

هیچ نظری موجود نیست: