۱۳۸۹ تیر ۲, چهارشنبه

دانشگاه اکسفورد در نامه ای به آيت الله خامنه ای خواستار آزادی محمدرضا جلايی پور شد

مارگارت مک ‌ميلان، رئيس کالج « سنت آنتونی» دانشگاه اکسفورد در بريتانيا، در نامه ای به آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، خواستار آزادی محمدرضا جلايی پور، مسئول ستاد پويش موج سوم در انتخابات سال گذشته، شد.


متن کامل این نامه به شرح زیر است:
مقام محترم رهبری جمهوری اسلامی ایران
آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای

به عنوان ریاست کالج سنت‌آنتونی دانشگاه اکسفورد و از سوی یکی از دانشجویان این کالج، محمدرضا جلایی‌پور که روز چهاردهم ژوئن دستگیر شد به جنابعالی می‌نویسم. او از زمان دستگیری تا کنون در مکانی نامعلوم نگهداری شده و خانواده‌ وی نتوانسته‌اند از محل نگهداری و علت بازداشت او اطلاعی حاصل کنند و معلوم نیست که چرا او مجددا بازداشت شده است.


نام‌برده در ژوئن سال گذشته(۲۰۰۹) در فرودگاه تهران دستگیر شد اما بعد از چند ماه بازداشت به دستور دادگاه آزاد گردید. وثیقه او بازگردانده شد، از اتهامات وارده نیز تبرئه گردید و نامه‌ای که بر اساس آن بتواند پاسپورتش را دریافت کند به او داده شد. بعد از اینکه وی بر اساس وعده داده شده برای گرفتن پاسپورتش مراجعه کرد، به جای پس گرفتن آن مجددا ابازداشت شد و منزل والدین‌اش مورد تفتیش قرار گرفت. این امر منجر به نگرانی و دلهره اعضای خانواده و برادر کوچک او گردید. این نحوه برخورد شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست و منجر به رنج و آزار و اذیت محمدرضا، همسر وی و اعضای خانواده‌اش گردیده است.


همه ما در کالج سنت آنتونی دانشگاه آکسفورد نگران رفتارهای صورت گرفته با محمدرضا و همسرش فاطمه هستیم. فاطمه نه تنها ماه‌ها دوری و جدایی از همسرش را در تنهایی و غم تحمل کرده است بلکه هم‌اکنون دریافت پیام‌های تهدیدآمیز گروهی به نام ارتش سایبری ایران نیز بر رنج و نگرانی او افزوده است. اینجانب به شدت نگران سلامتی و امنیت او هستم و از شما می‌خواهم معلوم کنید چه کسی مسوول این حملات زشت است و آن را متوقف کنید.


محمدرضا و فاطمه از دانشجویان خوب و جدی ما هستند و وجودشان مایه اعتبار برای نظام آموزشی ایران است. آن‌ها تاکنون موفق شده‌اند به موفقیت‌های چشمگیری در کشورشان دست پیدا کنند و هم‌اکنون نیز دانشجویان دانشگاه آکسفورد هستند. ما در کالج سنت آنتونی آکسفورد به داشتن چنین دانشجویانی مفتخریم.


ما از درک اینکه چرا محمدرضا دوباره دستگیر شده است ناتوانیم. محمدرضا برای انجام تحقیقاتش در ایران به سر می‌برد و از حقوق خود برای شرکت در مباحثات و کمپین‌های انتخاباتی در کشورتان استفاده کرده بود. او هیچ گاه عمل غیرقانونی مرتکب نشده و سخنی خلاف قانون بر زبان نرانده است


به عنوان رئیس کالج او و به نمایندگی از کلیه دانشجویان این کالج از شما خواهشمندم که با عقلانیت و مروت که قاعدتا باید از خصیصه‌های هر نظام حقوقی‌ای باشد، وضعیت محمدرضا را پیگیری و او را آزاد کنید تا بتواند درس‌اش را ادامه دهد و افتخار و احترام برای کشورش ایران به ارمغان بیاورد. .


با احترام

مارگارت مک میلان
رئیس کالج سنت آنتونی دانشگاه آکسفورد انگلستان

منبع: وبلاگ فاطمه شمس همسر محمد رضا جلائی پور

هیچ نظری موجود نیست: