۱۳۸۹ تیر ۳, پنجشنبه

3تير :گزارشی از ديدار مادران عزادار با مادر ندا آقا سلطان

فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران:عصر چهارشنبه جمعى از مادران عزادار همراه با مادران مصطفى كريم بيگى و رامين رمضانى به ديدار مادر ندا رفتند تا از او بخواهند لباس عزا را از تن بدر آورد .

در اين ديدار بار ديگر سه مادر از عزيزان خود گفتند :

مادر ندا از مراسم سالگرد ندا گفت كه در فضاى كاملا امنيتى برگزار شد ،‌حوالى 17:30 نيروى امنيتى او را از ايستگاه مترو تا سر مزار اسكورت كردند و به كسى اجازه نزديك شدن به مزار را نمى دادند و سه نفر از 7 نفرى كه آمده بودند را بازداشت كردند كه با وساطت مادر ندا آزاد شدند .

مادر ندا مى گفت وقتى به ماموران امنيتى اعتراض مى كنم چرا اجازه ندارم هرجا دلم مى خواهد و هر وقت دلم مى خواهد بروم مى گويند اگر بوسيله نيروهاى افراطى و لباس شخصى اتفاقى برايتان بيفتد ما نمى توانيم جوابگوى شما ،‌تمام ايران و دنيا باشيم .

راس ساعت 18:10 همزمان با ساعت شهادت ندا فريادهايم به آسمان بلند شد و حوالى ساعت 18:20 نيروهاى امنيتى از من خواستند تا بهشت زهرا را ترك كنم و مرا تا بيرون بهشت زهرا همراهى كردند .

مادر مصطفى كمى از خاطرات پسرش و اينكه در طول 26 سال از لحظه لحظه با مصطفى بودن لذت برده است مى گويد .

مادر رامين نيز از رامين و از درد مضاعف خود بواسطه اينكه نه بدست دشمنان خارجى بلكه بدست هموطنان خود كه ادعاى مسلمانى نيز دارند كشته شد گفت .

در پايان مراسم مادران با خواندن سرود از خون جوانان وطن و يار دبستانى ياد تمام شهداى راه آزادى را گرامى داشتند .

مادران عزدار

2 تير 1389




انتشار :فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران

هیچ نظری موجود نیست: